5 porad, jak odnaleźć się ze startupem w Dolinie Krzemowej

Poleć znajomemu Wydrukuj artykuł Subskrbcja RSS
2016-10-26

Każdy startup, który chce osiągnąć globalny sukces, prędzej czy później musi pojawić się w Silicon Valley. Nieważne czy chce przyciągnąć nowych inwestorów, czy spotkać dystrybutorów i klientów, to miejsce jest do tego idealne.

 


 

Właśnie dlatego fundusz Arkley VC,  wraz ze startupami ze swojego portfolio, zawitał ostatnio w Kalifornii. Wspólnie zorganizowali oni event w San Francisco, we współpracy z Indiegogo i Hardware Massive. Wśród gości byli przedstawiciele z Amazon, inwestorzy z Doliny Krzemowej i nowe startupy, które prezentowały swoje produkty. Po sukcesie eventu wrócili do nas z 5 radami jak skutecznie pozyskiwać kontakty w Silicon Valley.  

1. Bądź otwarty

 

Amerykanie to urodzeni sprzedawcy, znani są z tego na całym świecie. Zawdzięczają to niewątpliwie swojej otwartości i pewności siebie. Będąc wśród nich nie bój się mówić głośno o sobie i swoim produkcie. Sukces nie przyjdzie do ciebie sam, musisz na niego zapracować. Przejmij inicjatywę i zadawaj dużo pytań.

 

2. Zaoferuj coś cennego

 

Ludzie są naprawdę wdzięczni kiedy im coś zaoferujesz. Może to być nowy kontakt, cenna informacja lub twój produkt, który świetnie wpasowuje się w ich biznes. Kiedy spróbujesz tego podejścia, będą szczęśliwi mogąc odpłacić ci tym samym. Pamiętaj by zawsze mieć do zaoferowania coś, co pomoże ci osiągnąć twój własny cel.

 

3. Pamiętaj kim jest twoja grupa docelowa

 

Eventy networkingowe są z reguły dość krótkie. Jest na nich mnóstwo ludzi, a na rozmowę z nimi nie masz całego dnia. Dlatego ważne żebyś wiedział z kim powinieneś się spotkać. Spróbuj znaleźć balans pomiędzy luźną rozmową, a osiągnięciem tego po co przyszedłeś. Pamiętaj, czasem nieistotna wymiana informacji z jedną osobą, przybliży cię do tej, którą chcesz dosięgnąć.

 

4. Nie ignoruj mowy ciała

 

W każdej kulturze mowa ciała działa inaczej. U Amerykanów jest to bardzo istotny składnik kultury biznesowej, dlatego nie ukrywaj swoich emocji. Pokaż, że dobrze spędzasz czas. Jeśli zachowasz dystans, osoba z którą rozmawiasz, poczuje się bardzo niekomfortowo.

 

5. Upewnij się, że masz Internet

 

Będziesz zaskoczony jak przydatny może być. Zamiast wręczania wizytówek, możesz połączyć sie z ludźmi online.Nie zapominaj też o tweetowaniu w trakcie eventu, używając hashtagu wydarzenia. Dzięki temu podzielisz się informacją o swojej podróży z przyjaciółmi i followersami, a także dasz innym gościom możliwość odnalezienia cię po evencie. Przeczytaj także:

 

- 5 największych błędów przy zakładaniu biznesu

- 4 rady, by uniknąć porażki własnego biznesu

 

Kamila Kacperska

Arkley Seed Fund

 

Komentarze
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Treść
Nick
Przepisz kod z obrazka

Świadomość trudności jakie napotkamy w realizacji swoich zamierzeń, jest już połową zwycięstwa

Jerzy Wszyngton
Pit 2016

Czy wiesz, że...?

Według raportu Banku światowego, Polska spadła z 68. na 74. miejsce w rankingu krajów przyjaznych dla biznesu. Wyprzedziły nas państwa na pozór dużo mniej zaawansowane cywilizacyjnie: Salwador, Grenada, Kazachstan, Kenia czy Kiribati
POLECAMY
20 najdroższych domen na świecie w roku 2016
Właściciela zmieniły m.in.: Broker.com, Rate.com i Quick.com.
Lody i popcorn dla psów dały jej biznesowy sukces
Pomysł na mrożone przysmaki podsunął jej...ukochany labrador.
Pomysł na biznes: kieszonkowa chłodziarka na napoje
Klient może dłużej cieszyć się zimną zawartością puszki lub butelki.
Zegar sklepowy liczący fanów na Facebooku
Liczbą fanów na profilu można się także pochwalić w „realu”.

Bonnier Business Polska