Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Przedsiębiorczość jest dobra!

Przedsiębiorczość jest dobra – pod takim hasłem odbędzie się tegoroczna, dziewiąta już edycja Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości (14-20.11.2016). W tym roku tematem przewodnim Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Polsce będzie promocja przedsiębiorczości społecznej łączącej cele ekonomiczne i społeczne. 

„To idea spójna z hasłem tegorocznej edycji „przedsiębiorczość jest dobra”. Chcemy w ten sposób zachęcić przedsiębiorców, aby w swojej działalności realizowali nie tylko cele finansowe, ale rozwiązywali ważne problemy związane ze środowiskiem, biedą czy wykluczeniem społecznym.  Chodzi tu zarówno o politykę CSR dużych korporacji, ale także lokalne inicjatywy i start-upy. Sukces Migam.org czy Social Wolves tylko potwierdza potrzebę powstawania takich inicjatyw” – mówi Justyna Politańska, prezeska Fundacji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości.

Jak wynika z raportu przygotowanego przez Global Entrepreneurship Monitor  liczba osób w Polsce, które rozwijają działalność związaną z przedsiębiorczością społeczną stanowi dopiero 1,4%. Najwięcej (11%) przedsiębiorców zaangażowanych społecznie działa w USA i Australii. Światowe statystyki wskazują, że rodzimy biznes zaangażowany społecznie jest na początku drogi, ale prognozy dotyczące dalszego rozwoju są optymistyczne.„Dla przedsiębiorcy społecznego celem co najmniej tak samo ważnym jak rentowność przedsięwzięcia jest rozwiązanie problemu społecznego. Przyczyną powstania biznesu jest problem i to wokół niego wszystko się kręci. Motorem do działania jest wizja jego rozwiązania” – mówi Maria Lipiak, CEO w Leżę i Pracuję, powstającej właśnie pierwszej społecznej agencji marketingowej, edukującej i zatrudniającej tetraplegików, czyli osoby z paraliżem czterokończynowym.

Jak podaje raport GEM większość z przedsiębiorstw społecznych rozwija się w oparciu o środki własne. Dostęp do funduszy zewnętrznych i pozyskanie inwestorów do rozwoju start-upów będzie jednym z punktów programu tegorocznego Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Polsce.

„Głównym celem przedsiębiorstw społecznych nie jest maksymalizacja zysku, ale inwestowanie w budowanie wspólnoty i właśnie to staramy się robić w Kuchni Konfliktu. Wybraliśmy tę drogę, bo chcemy przecierać nowe szlaki i pokazać, że model biznesowy fair-play jest możliwy. Aby rozpocząć działalność zdecydowaliśmy się na crowdfunding oraz na coś odrobinę bardziej nietypowego – aukcję sztuki” – dodaje Jarmiła Rybicka, koordynatorka Kuchni Konfliktu – pierwszego foodtrucka, w którym pracują cudzoziemcy i serwują dania ze swoich regionów.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.