Domena Tao.com sprzedana za ponad milion dolarów
Adres Tao.com zmienił właściciela i jest to kolejna transakcja zrealizowana na rynku chińskim. Dokładna wartość sprzedaży nie została ujawniona, ale wiadomo, że przekroczyła 1 mln dolarów.
O transakcji poinformował w swoim newsletterze serwis DN.com. Informacja nie ma jednak charakteru oficjalnej deklaracji kontrahentów – jest efektem indywidualnych ustaleń redakcji witryny. Wynika z nich, że domena Tao.com została sprzedana za pośrednictwem giełdy 4.cn za kwotę przekraczającą milion dolarów. Nabywcą jest klient z Chin, a sprzedawcą – Michael Gleissner, właściciel spółki Bigfoot Entertainment, producent i reżyser filmowy oraz domainer.
Gleissner, jak informuje newsletter DN.com, był w posiadaniu domeny Tao.com „od wielu lat”, ma w swoim portfelu również wiele innych domen premium. Z firmą Bigfoot próbował skontaktować się Elliot Silver z serwisu DomainInvesting.com, ale uzyskał jedynie potwierdzenie, że do transakcji faktycznie doszło – bez ujawnienia konkretnej kwoty.
Z wpisu w bazie whois wynika, że transakcja została przeprowadzona w kwietniu lub wcześniej, ponieważ ostatnia modyfikacja dokonana na nazwie przypada na 10 kwietnia. Sama domena ma długą historię, została bowiem zarejestrowana w 1994 r. Adres został opłacony na dziesięć lat – wygasa dopiero w 2025 r. Aktualny abonent posiada siedzibę w Szanghaju.
Źródło: Rynekdomen.pl
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością