Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Domeny dają zarobić. 20 najdroższych adresów lutego

Najdrożej sprzedaną domenę lutego była dwuliterówka TP.com. Adres zmienił właściciela za 929 tys. dolarów. Na rynku polskim tym razem bez rewelacji: lutowa „jedynka” to Topla.pl, sprzedana za 6,5 tys. zł.

foto: thetaXstock 

Na rynku światowym luty wypadł lepiej niż pierwszy miesiąc bieżącego roku. Pierwszy adres na liście zmienił abonenta za niemal milion dolarów, podczas gdy styczniowa „jedynka” zarobiła jedynie 235 tys. dolarów. Ponadto w styczniu doszło tylko do pięciu ujawnionych sześciocyfrowych transakcji, a w lutym było ich już siedem.

Tegoroczne wyniki rynku domen nieco odstają od zeszłorocznych – jak dotychczas w rankingach nie pojawiła się żadna milionowa transakcja. Do wielu tego typu sprzedaży dochodzi na rynku chińskim, jednak nawet dobrze zorientowani domainerzy zza Atlantyku mają ograniczony dostęp do danych z tego regionu i polegają na doniesieniach chińskojęzycznych kolegów z branży. Jak widać, bariera językowa w przypadku rynku chińskiego stanowi sporą przeszkodę w nagłaśnianiu wysokich transakcji. O tym, że do nich dochodzi, wiemy z okazjonalnych „przecieków”, którym jednak często brak oficjalnego potwierdzenia ze strony kontrahentów.

Mimo to są powody do optymizmu – przynajmniej dla amatorów nowych domen. Lutowy ranking to triumf rejestru .xyz. Adresy z tą końcówką sprzedawały się za nadzwyczajnie wysokie kwoty. Czwarta w rankingu ogólnym domena 9.xyz „zainkasowała” ponad 170 tys. dolarów, co jak na nową końcówkę jest znakomitym wynikiem. Tym bardziej że chodzi o nazwę numeryczną, a nie generyczną domenę premium.

źródło: domainnews.com

W dodatku 9.xyz to niejedyna domena .xyz w zestawieniu. Na miejscu piętnastym uplasowała się dwuliterówka YY.xyz, sprzedana za 37,5 tys. dolarów. Kwota nieznacząca w przypadku .com wydaje się bardzo wysoka w przypadku nietypowej nazwy w nowej domenie. Litera „y” nigdy nie była wysoko ceniona przez inwestorów. Z prostej przyczyny – dwu- i trzyliterowe nazwy wykorzystywane są zwykle w charakterze akronimów dla dużych marek, posiadających dwu- lub trzywyrazowe brandy. Tyle że liczba słów rozpoczynających się na literę „y” jest bardzo ograniczona, co wpływa ujemnie na wartość „igreków”.

Sytuacja ta zmienia się wskutek rosnącej popularności domainingu w Chinach: wartość domeny YY.xyz wiąże się z możliwością jej wykorzystania jako akronimu nazwy chińskiej w transkrypcji łacińskiej. Jak wynika z wpisu w bazie whois, obecny abonent tego adresu pochodzi z Chin. Sam adres wciąż przekierowuje na stronę rejestru .xyz, co prawdopodobnie wynika z faktu, że nabywca nie zmienił jeszcze DNS-ów.

Rosnący potencjał domen nTLD jeszcze bardziej uwidacznia się w rankingu non-.com TLD. Aż jedenaście obecnych na nim adresów to nazwy zarejestrowane w nowych domenach. W większości są to końcówki .xyz, ale w rankingu pojawiają się też domeny .club, .link, .ski oraz .top.

Ciekawostką jest obecność w zestawieniu nazwy w rozszerzeniu .gl – to ccTLD przypisana Grenlandii, stosunkowo rzadko pojawiająca się w rankingach. W związku z rosnącym zainteresowaniem Arktyką ze strony potęg gospodarczych i biznesu adresy .gl mogą jednak zacząć trafiać na listy sprzedażowe częściej. Obecnie jednym z najbardziej znanych  adresów z tą końcówką jest Goo.gl – należąca do Google skracarka URL-i.

Warto również zwrócić uwagę na pozycję numer 10. w rankingu non-.com – niemiecką domenę Private-Krankenversicherungen.net, sprzedaną za 13 090 dolarów. Transakcja ta świadczy o „oryginalnych” upodobaniach domenowych klientów z Niemiec. W odróżnieniu od reszty świata cenią oni dywizy przedzielające wyrazy we frazach domenowych. Nie przeszkadza im również długość adresu – co akurat wynika ze specyficznej gramatyki języka niemieckiego, która umożliwia tworzenie nowych pojęć przez łączenie wyrazów (w tym przypadku nazwa domeny oznacza „prywatne ubezpieczenia chorobowe”).

Na rynku polskim lutowe wyniki prezentują się przeciętnie. Najdrożej sprzedana domena to Topla.pl, która zmieniła abonenta za 6,5 tys. zł, co jest wynikiem nie najgorszym, choć niezbyt imponującym. W sumie za kwoty powyżej 2 tys. zł w lutym sprzedano pięć domen .pl. 

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
AlleTablica.pl 29 kwi 2016 (15:49)

Ile może być domena alletabilca.pl oraz nmecze.pl warta ?