Plany i harmonogram

Poleć znajomemu Wydrukuj artykuł Subskrbcja RSS
2010-11-11
Plany i harmonogram

Do realizacji każdego przedsięwzięcia niezbędne jest dokładne zaplanowanie działań, które do tego doprowadzą. Kwestii tej nie można lekceważyć. Chaos i brak określonego harmonogramu podejmowanych działań może pogrążyć nawet bardzo dobry projekt. Plany powinny dotyczyć zarówno najbliższego okresu jak i tych działań, które podejmiemy w przyszłości. Musimy, więc w tej części biznesplanu sformułować cele oraz przedstawić sposoby i terminy ich realizacji.

 

Dobrze sprecyzowane cele przedsiębiorstwa i harmonogram ich realizacji pozwolą nam na uporządkowanie działań podejmowanych w firmie. Istotną kwestią jest zidentyfikowanie czynników, które mogą wpłynąć na realizację planów. Ważne jest abyśmy określili zarówno pozytywne jak i negatywne czynniki.

W tej części biznesplanu przedstawiamy:

 

- cele firmy i zakładane terminy ich realizacji
- sposób osiągnięcia założonych celów
- główne czynniki wpływające na realizację planów

 

Warto dodać, że zarówno cele jak i terminy ich realizacji mogą ulec zmianie. Nie ma w tym nic złego i zdarza się to dosyć często. Nie warto zatem za wszelką cenę i ślepo dążyć do realizacji założonych celów, gdy w międzyczasie zmieniły się warunki, w których działamy. Taka postawa najczęściej prowadzi to do negatywnych skutków. Do nas należy, więc umiejętne zweryfikowanie pierwotnych założeń i planów.

 

UWAGA!

Biznes plan powinien zawierać prognozy na co najmniej 5 lat od momentu rozpoczęcia działalności.

 

Zobacz przykładowy biznesplan

 

Grzegorz Niewiadomy

MamBiznes.pl

 

Komentarze
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Treść
Nick
Przepisz kod z obrazka

Będziecie biedni tylko wtedy, gdy poddacie się. Najważniejszą rzeczą jest to, że coś zrobiliście

Kiyosaki
Pit 2016

Czy wiesz, że...?

Aż 60 procent studentów IV i V roku chce założyć własną firmę - wynika z badania przeprowadzonego przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości
POLECAMY
20 najdroższych domen na świecie w roku 2016
Właściciela zmieniły m.in.: Broker.com, Rate.com i Quick.com.
Lody i popcorn dla psów dały jej biznesowy sukces
Pomysł na mrożone przysmaki podsunął jej...ukochany labrador.
Pomysł na biznes: kieszonkowa chłodziarka na napoje
Klient może dłużej cieszyć się zimną zawartością puszki lub butelki.
Zegar sklepowy liczący fanów na Facebooku
Liczbą fanów na profilu można się także pochwalić w „realu”.

Bonnier Business Polska